Zumba

Zumba is een heerlijke actieve fitnessworkout, gebaseerd op Latijns Amerikaanse dansen, zoals de salsa, merengue, axe, samba en cumbia, maar ook op top 40 muziek. De naam zumba komt uit het Colombiaans-Spaans, waar het zoveel betekent als: “snel bewegen en lol hebben”, een omschrijving die perfect past bij deze dansvorm. Dus als je 16 jaar of ouder bent en je vindt dansen leuk en je wilt ook nog eens werken aan je conditie en uithoudingsvermogen dan is Zumba iets voor jou! 

Power Yoga

Power Yoga bestaat uit dynamische en krachtige yoga-oefeningen. Door gebruik te maken van een combinatie van adem-technieken en dynamische oefenpatronen ontwikkel je een optimale conditie, kracht, en souplesse. Het haalt het allerbeste uit jezelf naar boven. Wees de optimale vorm van jezelf. De oefeningen zijn opgebouwd uit telkens terugkerende patronen, nl zonnegroet-series met daartussendoor telkens nieuwe uitdagende houdingen en bewegingen. Door de vloeiende overgangen van de ene naar de andere oefening ontstaat een flow, die je ongekende mogelijkheden naar boven haalt en je steeds nieuwe grenzen laat overgaan. Power Yoga maakt je springlevend. 


Bestellen yogamat
 
Om deel te nemen aan de power yoga lessen heb je een yogamat nodig. Tijdens de proeflessen kun je een mat lenen maar daarna zul je zelf je mat moeten aanschaffen. De meeste yogamatten die je in de winkel kunt kopen zijn te glad voor power yoga, wij adviseren je een mat bij Yvon te bestellen. 

Bootcamp

Bootcamp doen we buiten, ongeacht het weer! Dit klinkt heel zwaar, maar je gaat aan de slag op je eigen niveau. Bootcampen is voor iedereen. Het weer is geen excuus om niet te komen, waardoor je elke week sterker wordt en je conditie beter wordt. Buiten sporten verhoogt je weerstand en je doet het bij GVM Meerkerk niet alleen. Wij bieden de bootcamplessen aan in groepsverband van ongeveer 15 deelnemers. De lessen worden in en rondom Meerkerk georganiseerd.

Wat is bootcamp?
Bootcamp komt uit het leger. Militairen die op missie of oefening zijn, gebruiken deze trainingsvorm om toch fit te blijven. Zij gebruiken vooral de spullen die zij voor handen hebben om hun training op te zetten. Denk hierbij aan touwen, banden en banken. Maar ook hun eigen lichaamsgewicht. Vergis je niet hoe zwaar het kan zijn om met niets anders dan je eigen lijf te trainen.


De ene week train je met kettlebells en de andere week mag je aan de slag met gewichten en springtouwen! Maar je maakt ook gebruik van de omgeving. Zo kun je een training op een trap verwachten of moet je aan de slag op een bankje.


De opbouw is echter vaak hetzelfde:

• wij starten altijd met een proper warming-up;
• daarna mag je aan de slag in een serieuzere kern. Denk hierbij aan een circuit, of een meer technische les met gewichten;
• Wanneer de kern niet de hele les duurt, wordt in het tweede gedeelde van de les iedereen beloond voor zijn harde werk. Hier ga je bijvoorbeeld aan de slag met partneroefeningen of spellen. Ook je lachspieren zullen dus getraind worden 
• Uiteraard sluiten wij hierna af met een cooling-down, tenzij de groep in het tweede gedeelte van de les al tot rust komt. 

Bodyshape

Bodyshape is een groepstraining gericht op het verstevigen van de spieren en verbeteren van de conditie. Tijdens de training wordt voornamelijk aandacht besteed aan de buik, rug, borst, bil en beenspieren.

Het is een zeer complete en gevarieerde groepsles bestaande uit aerobics en spierversterkende oefeningen met accent op buik, benen en billen. Er wordt op plezierige wijze gewerkt aan onderdelen als kracht, balans, vitaliteit, conditie en vetverbranding. 

Dus als je 16 jaar of ouder bent en je wilt een groepstraining doen waarin je spieren verstevigen en je conditie verbeteren dan is Bodyshape iets voor jou!